HAZAI ÉS KÜLFÖLDI MODELLEK A PROJEKTOKTATÁSBAN

Nemzetközi Tudományos Konferencia

Az Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kara


HAZAI ÉS KÜLFÖLDI MODELLEK A PROJEKTOKTATÁSBAN

címmel
2019. május 21-én (kedden)
immár harmadik alkalommal rendezi meg
Nemzetközi Tudományos Konferenciáját,
amelyre tisztelettel meghívjuk!

A tavalyi konferencia kisfilmje


A konferencia fővédnöke:
Dr. Horváth Zita felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár, EMMI

Prof. Dr. Réger Mihály rektor, Óbudai Egyetem


A konferenciánk célja, hogy elősegítsük az oktatás megújulását, gazdagodását a hazai és a határon túli szakemberképzésben a sikeres projektek tapasztalatainak bemutatásával, valamint a résztvevő oktatók, kutatók e téren elért tudományos eredményeivel. Lehetőséget kívánunk biztosítani a tapasztalatcserére, kapcsolatteremtésre, új ötletek generálására és az új kutatási eredmények közzétételére. Az idén külön szekcióban a különböző projektekben részt vevő hallgatóknak, tanulóknak is lehetőséget kívánunk biztosítani tapasztalataik, eredményeik bemutatására.

A konferencián résztvevő pedagógusoknak (óvodapedagógusok, tanítók, tanárok) a 277/1997. (XII.22.) Korm. rendelet értelmében tanúsítványt  adunk, amely 9 órával beleszámít a továbbképzések teljesítésébe. A projektmenedzserek 6,5 PDU pontot regisztrálhatnak.

Tervezett témakörök/szekciók:


  • Szakemberképzési projektek a felsőoktatásban és műhelymunkák:
    • műszaki,
    • természettudományi,
    • gazdasági,
    • környezeti,
    • környezet-egészségügyi,
    • művészeti,
    • kulturális,
    • pedagógiai.
  • PBL - Problémaalapú oktatás, RBL - Kutatásalapú oktatás
  • Környezetpedagógia a fenntarthatóságért.
  • Oktatás a társadalmi, gazdasági innovációért:
    • iparoktatás története,
    • mérnökkultúra hagyományai,
    • képesítési követelmények a felsőoktatásban,
    • hagyomány és korszerűség az oktatásban,
    • iskolastruktúra és megújulás,
    • oktatásirányítás,
    • felzárkóztatás és tehetséggondozás,
    • kisebbségpolitika,
    • európai örökségünk.
  • Projektpedagógia szerepe az alap és középfokú oktatásban, valamint az óvodapedagógia gyakorlata.

ISBN 978-963-449-133-0    Hazai és külföldi modellek a projektoktatásban 2019.